Wyndham, 2025 sonuna kadar bu sayıyı 150’ye çıkarmayı hedeflediğini açıkladı. Türkiye’nin dünya konaklama sektörü için hâlâ ciddi fırsatlar barındırdığına dikkat çeken Wyndham Hotels & Resorts EMEA Başkanı Dimitris Manikis, “Türkiye’de her 1 markalı otele karşın 5 markasız otel bulunuyor. Bu nedenle bu pazarda bizim gibi küresel markalar için ciddi büyüme potansiyeli var. Dünya genelindeki 24 markamızdan 10’ui Türkiye’de şu anda mevcut. Bu yıl Vienna House by Wyndham ve Dolce by Wyndham markalarımızı da Türkiye’ye getirmek istiyoruz” dedi.
DEPREMZEDE İLLERE YATIRIM
Türkiye’deki ekonominin dönüşümünde Anadolu’ya doğru bir ilerleme olduğunu, buna bağlı olarak konaklama yatırımlarının ikinci ve üçüncü kademe şehirlere kaydığını dile getiren Dimitris Manikis şunları kaydetti: “Deprem bölgesindeki şehirlerin yeniden inşası için önümüzdeki dönemde 50 milyar civarı yatırım yapılması bekleniyor. Bu şehirlerin ayağa kaldırılması esnasında çalışacak insanların konaklayacağı yerlere ihtiyaç var. Biz de hem büyük şehirlerde hem de Anadolu’da yeni oteller açmaya devam edeceğiz. Bu yılın sonunda 130 otele, 2025 sonuna kadar ise 150 otele ulaşmayı hedefliyoruz.”
‘2024, 5 YILIN EN İYİ SEZONU OLABİLİR’
-Ryanair, Easyjet ve WizzAir gibi Avrupa’nın üç büyük low cost havayolu şirketinin 2024’ü büyüme yılı ilan ettiğine dikkat çeken Manikis, “Bundan Türkiye’ye olan talebin de artacağı sonucunu çıkarabiliriz. 2024 son 5 yılın en iyi sezonu olabilir. Önümüzdeki 5 yılda Hindistan’dan 300 milyon kişi seyahat etmeye başlayacak. Buna ek olarak Çin’den de 150 milyon kişi COVID-19 tedbirleri sonrasında yeniden seyahat etmeye başlayacak. Hintliler ve Çinliler plaj tatilini sevmiyor. Nefes alabilecekleri, yeşil yerlere gitmek istiyorlar. Yani kültür ve yayla turizmine uygun yerler geleceğin Bodrum’u, Antalya’sı olabilir. Bizim de ülke ve şirketler olarak turizm ürünlerimizi buna göre yeniden dizayn etmemiz gerekiyor” dedi.